A
Mercedes AMG arra számít, hogy 2014-től ismét nagyobb teret kapnak az
erőforrások a Forma-1-ben, és visszaszerezhetnek valamennyit a korábbi
szerepükből.
Az új motorok hangja más lesz, de a hangzavar megmarad - csak valamivel kellemesebben szólnak.
A Mercedes AMG ma mutatta be a sajtó
számára az 1.6 literes V6 turbó első változatát, mely egy tesztpadon
teljesített szolgálatot az esemény alatt. A jelenlévők nemcsak a motor
felépítésével és műszaki paramétereivel ismerkedhettek meg, hanem az
egység hangját is megtapasztalhatták.
„A
motorok hangosak lesznek, de szerintem kellemes”- mondta Andy Cowell ma
Brixworth-ban, a Mercedes-Benz High Performance Engines központjában.
„A
frekvencia magasabb lesz, és amikor a turbófeltöltő 25 00-es fordulaton
dolgozik, hangosak is lesznek. Amikor mellette állsz, miközben a
próbapadon megy, nem csendes, és fülvédőt kell hordanod”- mondta Cowell,
miközben egy Monza-kört szimuláltak az erőforrással.
„Egyben
egy új minőség is társul a versenyzéshez. A gondolkodó versenyzők
formulájához fog közelíteni, mivel a legtöbbet kell kihozni az autóból
és az elérhető üzemanyagból. A motorok sokkal nagyobb nyomatékkal fognak
rendelkezni – különösen a kanyarok kijáratánál. Autók, melyek sokkal
nagyobb erővel jönnek ki a kanyarokból, mint amekkora a tapadás – ez
olyasmi, amit mindannyian élvezünk. Egyben vissza fogják helyezni az
F1-et a technológia élvonalába – és mi, rajongók, ezt akarjuk”- idézte a
Mercedes emberét az Autosport.
Adrian
Newey korábban már elmondta, hogy szerinte 2014-től sokkal nagyobb
hatással lesznek a motorok a bajnokság végkimenetelére, mint most.
Cowell nem kívánt ennyire előreszaladni, de abban egyetért, hogy nagyobb
lesz a szerepük.
„Visszahelyezzük
a motort a motorsportba, de hogy mekkora mértékben, azt csak 2014-ben
tudjuk majd meg. Határozottan nagyobb lesz a befolyásuk.”
Az
új egységek megközelítőleg hozzák a mai szintet a lóerő tekintetében
(750), de nagy része ennek az Energy Recovery Systems-ből fog jönni. Az
ERS a turbó és a hátsó tengely hőjét használja fel és alakítja át. Az
ERS-en kívül az erőforrás - a power unit elnevezést preferálják velük
kapcsolatban az eddig használt engine (motor) helyett – részei még maga a
motor, a turbó, a KERS, és az akkumulátor.
A
jelenleg használatban lévő KERS körönként 80 lóerőnyi többletet nyújt
6.7 másodpercen keresztül, míg az új ERS 161 lóerőt fog adni körönként
33.3 másodpercig.
„Manapság nehéz gyorsnak lenni a KERS által – 2014-ben lehetetlen lesz versenyezni az ERS nélkül”- zárta Cowell.
0 megjegyzés:
Speak up your mind
Tell us what you're thinking... !