Ígéretes jövő: bemutatkozott a Mercedes turbómotorja

2013. jan. 12.


A Mercedes AMG arra számít, hogy 2014-től ismét nagyobb teret kapnak az erőforrások a Forma-1-ben, és visszaszerezhetnek valamennyit a korábbi szerepükből.
 
Az új motorok hangja más lesz, de a hangzavar megmarad - csak valamivel kellemesebben szólnak.
 
 
 
A Mercedes AMG ma mutatta be a sajtó számára az 1.6 literes V6 turbó első változatát, mely egy tesztpadon teljesített szolgálatot az esemény alatt. A jelenlévők nemcsak a motor felépítésével és műszaki paramétereivel ismerkedhettek meg, hanem az egység hangját is megtapasztalhatták.
 
„A motorok hangosak lesznek, de szerintem kellemes”- mondta Andy Cowell ma Brixworth-ban, a Mercedes-Benz High Performance Engines központjában.
 
„A frekvencia magasabb lesz, és amikor a turbófeltöltő 25 00-es fordulaton dolgozik, hangosak is lesznek. Amikor mellette állsz, miközben a próbapadon megy, nem csendes, és fülvédőt kell hordanod”- mondta Cowell, miközben egy Monza-kört szimuláltak az erőforrással.
 
„Egyben egy új minőség is társul a versenyzéshez. A gondolkodó versenyzők formulájához fog közelíteni, mivel a legtöbbet kell kihozni az autóból és az elérhető üzemanyagból. A motorok sokkal nagyobb nyomatékkal fognak rendelkezni – különösen a kanyarok kijáratánál. Autók, melyek sokkal nagyobb erővel jönnek ki a kanyarokból, mint amekkora a tapadás – ez olyasmi, amit mindannyian élvezünk. Egyben vissza fogják helyezni az F1-et a technológia élvonalába – és mi, rajongók, ezt akarjuk”- idézte a Mercedes emberét az Autosport.
 
Adrian Newey korábban már elmondta, hogy szerinte 2014-től sokkal nagyobb hatással lesznek a motorok a bajnokság végkimenetelére, mint most. Cowell nem kívánt ennyire előreszaladni, de abban egyetért, hogy nagyobb lesz a szerepük.
 
„Visszahelyezzük a motort a motorsportba, de hogy mekkora mértékben, azt csak 2014-ben tudjuk majd meg. Határozottan nagyobb lesz a befolyásuk.”
 
Az új egységek megközelítőleg hozzák a mai szintet a lóerő tekintetében (750), de nagy része ennek az Energy Recovery Systems-ből fog jönni. Az ERS a turbó és a hátsó tengely hőjét használja fel és alakítja át. Az ERS-en kívül az erőforrás - a power unit elnevezést preferálják velük kapcsolatban az eddig használt engine (motor) helyett – részei még maga a motor, a turbó, a KERS, és az akkumulátor.
 
A jelenleg használatban lévő KERS körönként 80 lóerőnyi többletet nyújt 6.7 másodpercen keresztül, míg az új ERS 161 lóerőt fog adni körönként 33.3 másodpercig.
 
„Manapság nehéz gyorsnak lenni a KERS által – 2014-ben lehetetlen lesz versenyezni az ERS nélkül”- zárta Cowell.
 forrás: http://f1-live.hu
 
TETSZETT A BEJEGYZÉS?

0 megjegyzés:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2009 - 2020 BUXMASTERS - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Inspired by Sportapolis Shape5.com
Proudly powered by Blogger