Fejleszti üzenetküldő szolgáltatását a Facebook. Az Android és az iPhone felhasználók számára mostantól elérhető a hangüzenet küldésének lehetősége a mobil készülékekről a Facebook Messenger alkalmazással. Kanadában az iPhone-felhasználók pedig már tesztelhetik az internetes hangátviteli (VoIP) szolgáltatást, ami gyakorlatilag ingyenes telefonálási lehetőséget jelent. Pontosabban az adatforgalmat kell megfizetni a távközlési szolgáltatók felé, de működik Wi-Fi-s kapcsolattal is. Ha sikeresek lesznek a tesztek, akkor más régiókban és más platformokra is elérhetővé teszi a Facebook a VoIP-szolgáltatást.
A Facebook fejlesztései azt mutatják, hogy a társaság az üzenetküldő szolgáltatások terén akar piaci részesedést szerezni. Múlt hónapban a Facebook lehetővé tette azok számára, akik Androidos okostelefonnal rendelkeznek, használhatják a Messenger alkalmazást anélkül is, hogy saját Facebook-fiókkal rendelkeznének. Csupán egy telefonszám elegendő a regisztrációhoz.
Amennyiben a Facebook elindítja a szolgáltatást, azzal úgy versenytársat kaphat a Skype. A Facebook előnye az lehetne, hogy nem kell az ismerősöket egyenként felvenni a szolgáltatásba, hiszen azt már egyszer megtettük. Kérdés, hogy a távközlési szolgáltatók mit lépnének erre. A távközlési szolgáltatók sokáig próbálkoztak lépéseket tenni annak érdekében, hogy megakadályozzák a Skype elterjedését a mobil eszközökön, mert tartottak attól, hogy az ingyenes Wi-Fi hotspotok miatt bevételkieséssel néznek szembe. Ezekkel ugyanis elérhető, hogy a telefonra telepített alkalmazással kommunikáljuk, anélkül, hogy az egyébként is kifizetett mobilinternet szolgáltatás díján felül egyéb díjat is felszámítanának a távközlési szolgáltatók.
A Facebook-nál nem új az a törekvés, hogy internetes hangátviteli szolgáltatásokat kínáljon, a társaság már két évvel ezelőtt bejelentette, hogy a T-Mobile-lal egy olyan alkalmazáson dolgozik, ami lehetővé teszi az ingyenes telefonálást.
A
közösségépítő cég most a jövőbeli bevételforrások széles tárházát
vizsgálja annak érdekében, hogy ismét fellendítse a növekedést. A
növekedés lassulása és a részvényárfolyam zuhanása miatt folyamatos
nyomás alatt van a Facebook, hogy újabb bevételforrásokat találjon.
Elemzők szerint a jövőbeli bevételforrások lehetnek a videós hirdetések,
streaming zene-és videószolgáltatások, vagy akár az online fizetési
megoldások, de az Amazon és az Apple példáját követve filmeket és
zenéket kezdhet kínálni a vállalat. Sok olyan digitális
tartalomszolgáltatás van, ami profitálhat a közösségi kapcsolatokból. A
másik nagy új bevételi terület akár az e-kereskedelem lehet a "Facebook
Gift" funkcióval, aminek köszönhetően a Facebook a felhasználók
posztjaihoz kapcsolódó vásárlási ajánlatokat tesz. Van, aki pedig
lehetőséget lát abban, hogy egy keresőmotort indítson a cég.
A befektetők már nagyon várják, hogy mi lesz az új irányvonal, mi lesz a bevételek jövőbeli növekedésének hajtómotorja. Bár a részvények az elmúlt hónapokban komoly emelkedésen mentek keresztül, még mindig 26%-os esést mutat az árfolyam a kibocsátási árhoz képest, amit a növekedéssel kapcsolatos félelmek generáltak. Bár ígéretes a Messenger fejlesztése, de egyelőre nem világos, hogy egy ingyenes telefonálási szolgáltatást hogyan tudna bevételre váltani a cég. Abból profitálhat, hogy a felhasználók elkötelezettségét erősítheti, hiszen még egy területen megjelenhet a felhasználók életében. forrás: http://www.portfolio.hu
A befektetők már nagyon várják, hogy mi lesz az új irányvonal, mi lesz a bevételek jövőbeli növekedésének hajtómotorja. Bár a részvények az elmúlt hónapokban komoly emelkedésen mentek keresztül, még mindig 26%-os esést mutat az árfolyam a kibocsátási árhoz képest, amit a növekedéssel kapcsolatos félelmek generáltak. Bár ígéretes a Messenger fejlesztése, de egyelőre nem világos, hogy egy ingyenes telefonálási szolgáltatást hogyan tudna bevételre váltani a cég. Abból profitálhat, hogy a felhasználók elkötelezettségét erősítheti, hiszen még egy területen megjelenhet a felhasználók életében. forrás: http://www.portfolio.hu
0 megjegyzés:
Speak up your mind
Tell us what you're thinking... !